Popular Posts

Wednesday, November 4, 2020

शिक्षा मनोवैज्ञानिकको अवधारणा

 शिक्षा मनोविज्ञान दुई शब्द, शिक्षा र मनोविज्ञान बाट बनेको छ।  मनोविज्ञानलाई मानसिक प्रक्रियाहरू, अनुभवहरू र व्यवहारको वैज्ञानिक अध्ययनको रूपमा परिभाषित गर्न सकिन्छ।  एकै साथ शिक्षालाई व्यक्तिको व्यक्तित्वको आलराउन्ड (शारीरिक, संज्ञानात्मक, भावनात्मक र सामाजिक विकास) को रूपमा परिभाषित गर्न सकिन्छ।


 यस अर्थमा, शिक्षा मनोविज्ञानले शिक्षाको सन्दर्भमा बालबालिका र वयस्कहरूको मनोविज्ञानको व्यावहारिक प्रयोगको सैद्धांतिक आधार प्रदान गर्दछ, जसको आधारमा शिक्षा, प्रेरणा, व्यक्तित्व विकास र बाल मनोविज्ञानका विभिन्न विषयहरूमा समग्र समझ निर्माण गर्न यहि शिक्षाको मनोवैज्ञानिक अवधारणा हो ।                                                                                                                                                                                                                             शब्द शिक्षा संस्कृत मूल धातुबाट आएको हो जसको अर्थ सिक्नु वा सिकाउनु हो।  यस अर्थमा, शिक्षा सिक्ने र सिकाउने प्रक्रिया हो।  विद्या भन्ने शब्द शिक्षाको लागि पनि प्रयोग भएको छ जसको अर्थ थाहा हुनुपर्दछ।  शब्द शिक्षा चार ल्याटिन शब्दहरू मिलेर बनेको छ जसको अर्थ प्रशिक्षित, भित्री ड्राइभ, पोषण र आन्तरिकबाट बाह्यमा सर्नु हो।


 तसर्थ, यो छोटकरीमा भन्न सकिन्छ कि शिक्षाको अर्थ मानिसका आन्तरिक शक्तिहरूलाई बाहिर आउन प्रेरित गर्नु हो।  जोन एडम्सका अनुसार शिक्षा पुरानो समयमा शिक्षक केन्द्रित थियो।  जसको दुई टुप्पो थियो, शिक्षक र सिकारु।  जोन डिभीले पछि शिक्षालाई शिक्षाका तीन केन्द्रहरू भनेर सम्बोधन गर्‍यो।  जो क्रमशः शिक्षक, विद्यार्थी र पाठ्यक्रम हुन्।


 शिक्षाको विभिन्न परिभाषाहरू


 गीताका अनुसार "Sa vidya vimukte"।  त्यो हो, शिक्षा भनेको हामीलाई बाँधबाट मुक्त गर्दछ।


 ट्यागोरका अनुसार “हाम्रो शिक्षा, स्वार्थको आधारमा, परीक्षा उत्तीर्ण गर्ने संकुचित उद्देश्यले चाँडो नै रोजगारीको स्रोत भएको छ, जुन गाह्रो र विदेशी भाषामा साझा गरिएको छ।  यसको कारणले, हामीले बाल्यकालदेखि नै नियम, परिभाषा, तथ्य र विचारहरू रोटेटतिर धकेल्‍यौं।  यसले न त हामीलाई समय दिन्छ न प्रेरणा दिन्छ ता कि हामी रोक्न र सोच्न र सिक्नेलाई समाहित गर्न सक्छौं। "


 महात्मा गान्धीका अनुसार, "सही शिक्षा भनेको त्यो हो जुन बच्चाहरूको आध्यात्मिक, बौद्धिक र शारीरिक पक्षहरूलाई प्रेरित र प्रेरित गर्दछ।"  यस तरिकामा हामी सारमा भन्न सक्छौं कि उनको अनुसार शिक्षाको अर्थ चारैतिरको विकास हो। "


 स्वामी विवेकानंदका अनुसार "शिक्षा भनेको व्यक्तिमा निहित पूर्णताको अभिव्यक्ति हो।"


 अरस्तुका अनुसार, "शिक्षाले मानिसको शक्तिको विकास गर्दछ, विशेष गरी मानसिक शक्तिको, ताकि ऊ अन्तिम सत्य, शिव र सुन्दरको चिन्तन गर्न सक्षम हुन्छ।"


 शिक्षा मनोविज्ञान के हो?


 शिक्षा मनोविज्ञान मनोविज्ञानको एक व्यावहारिक शाखा हो।  शिक्षण प्रक्रिया र शैक्षिक समस्याहरूको समाधानमा मनोविज्ञानका सिद्धान्तहरूको प्रयोगले शिक्षा मनोविज्ञानको दायरा परिभाषित गर्दछ।


 त्यो हो, शिक्षा मनोविज्ञान दुबै मनोविज्ञानका सिद्धान्तहरू र शिक्षाका सिद्धान्तहरू र समस्याहरूसँग सम्बन्धित छ।  मनोविज्ञान व्यवहारको वैज्ञानिक अध्ययन हो, जबकि शिक्षा व्यवहारको scouring र समाजीकरणमा केन्द्रित छ।


 शिक्षा मनोविज्ञान को परिभाषा


 क्रो र क्रो, "शिक्षा मनोविज्ञान एक जन्म देखि बुढो उमेर सम्म एक व्यक्ति को शिक्षा अनुभव वर्णन र व्याख्या गर्दछ।"


 कोल्सनिकका अनुसार "शिक्षाको क्षेत्रमा मनोविज्ञानका सिद्धान्तहरुको प्रयोगलाई शिक्षा मनोविज्ञान भनिन्छ।"


 स्किनरका अनुसार, "शैक्षिक अवस्थामा मानव व्यवहारको वैज्ञानिक अध्ययनलाई शिक्षा मनोविज्ञान भनिन्छ।"


 जेम्स ड्रेभरका अनुसार, "शिक्षा मनोविज्ञान मनोविज्ञानको एउटा शाखा हो जसले शिक्षामा मनोवैज्ञानिक सिद्धान्तहरू र खोजहरूको साथसाथै शिक्षा समस्याहरूको मनोवैज्ञानिक अध्ययनसँग सम्बन्धित छ।"


 शिक्षा मनोविज्ञान को अध्ययन को केन्द्र शैक्षिक परिस्थितिहरुमा मानव व्यवहार हो।  यो दुबै विज्ञान र कला कोटिमा राखिएको छ।  यसको प्रकृति वैज्ञानिक छ किनकि वैज्ञानिक पद्धतिहरू अध्ययनको लागि प्रयोग गरिन्छ।


 सेयर गर्नुहोस्

No comments:

Post a Comment